Frites met mayonnaise in Arnhem.

Eigenlijk mogen Fenna. en Luuk  niet in het schuurtje spelen, want daar staan gevaarlijke spullen,  maar mamma  is even weg, en oma Fialas doet net of ze dat niet weet..Oma vindt het prachtig  dat Fenna. door het klapraampje frieten verkoopt.  Oma is een dagje  uit Maastricht gekomen met de trein, en is wel toe aan een zakje friet. Broertje Luuk .wil graag mèt mayonnaise, en met veel schudden krijgt hij er een lekkere klodder mayo bij.

Die twee zijn mijn achterkleinkinderen, en ik ga zo om de twee maanden met een vrije reisdag naar Arnhem, met in de rugzak twee mooie boeken. . Maar van voorlezen kwam niet veel, want de zon ging schijnen en opa R.,  mijn zoon dus, besloot dat we naar het Openluchtmuseum zouden gaan, waar ik nog nooit was geweest.

De kinderen zijn daar goed bekend, het is een prachtig bosrijk gebied. We rijden er eerst in de tram doorheen, Fenna .legt  mij alles uit, want in Maastricht heeft oma Fialas dat allemaal niet, geen tram, geen trolleybus, en ook geen dierentuin.  Wat is het toch fijn om in Arnhem te wonen, in Arnhem heb je alles!  Van mijn zoon mocht ik niet over het Belgische Bokrijk beginnen, dat bij mij om de hoek ligt.  Maar als ze een paar jaar ouder zijn neem ik ze daar ook eens mee naar toe…

DSCN3835 DSCN3843

2 gedachten over “Frites met mayonnaise in Arnhem.

Geef een reactie

