Immigrantje.

Vanmorgen heb ik mijn eerste immigrant verwelkomd. Nee, niet gevlucht voor oorlog, maar voor de naderende Scandinavische winter. Een klein migrantje maar, een roodborst, die nieuwsgierig mijn tuin onderzocht.

roodborst in gras jpg

Hij hupte rond de vijver, nam een slokje kroos, en ging meteen proberen bessen van de vuurdoorn te pikken. Je zag hem denken: “hoi, ik ben in Lekkerland”!  Niet Luilekkerland, want hij moet er hard voor werken. En hij moet ook leren uitkijken voor snelle zwarte Robbie. Maar die probeerde net een goudgele  pad te vangen, die  uit zijn schuilplaats was gekropen en in het vroege zonnetje probeerde op te warmen

DSCN3329

Het lukte maar nauwelijks om  Zwarte Robbie  met handgeklap, grove taal, en steentjes te verjagen. Ik heb snel  wat keien en omgekeerde bloempotten op een hoop gelegd zodat de pad zich kon verschuilen. Robbie heeft zich gebelgd teruggetrokken en kwam pas weer tevoorschijn toen er bezoek kwam. Bezoek van R. uit Leiden, die .even in Gronsveld kwam om bij te komen van de geneugten van van drie oktober.

5 gedachten over “Immigrantje.

  1. Thérèse

    Ja, dat is een ernstig nadeel van katten, Mijn Boeli is al net zo erg als Zwarte Robbie. Hij heeft vandaag zijn eigen verjaarscadeautje gevangen én vermoord, een winterkoninkje nog wel.

    Like

    1. ponckie Berichtauteur

      ooo, een winterkoninkje nog wel, dat is een misdrijf Robbie vangt dagelijks een muis, muizen in alle soorten en maten, en van de zomer heeft zich vergrepen aan een prachtige libel. Vogels kan hij eigenlijk niet, Dat gefladder brengt hem van de wijs.Tussen jou en mij, ik moet zien dat ik meer reactiies krijg, zal eens hier en daar inpluggen.
      . .

      Like

    1. fialas

      onze roodborstjes vliegen in de herfsr tnaar het zuiden, en daarvoor in de plaats komen roodborstjes uit het Noorden,,en die zijn dan nieuw en moeten zich her een plek veroveren. hoor je vanaf nu een roodborst zingen, let op, ze hebben een Noors accent..

      Liked by 1 persoon

  2. Bertie

    Die Robbie, houdt zich zoet met muizen en weet zich verzekerd van toestemming want muizen zijn niet geliefd. 😉
    Bekende gedachtegang van een kattenliefhebber: hoe leer ik ze WEL muizen te vangen maar GEEN vogels? Zelf gaf ik het op….

    Like

Geef een reactie

