helleborus nigra

een van de vele bloeiende zaailingen in mijn voortuin. Jammer dat de hommels nog in winterslaap zijn, er valt heel wat te halen op die bloemen.1-DSCN0526

6 gedachten over “helleborus nigra

  1. hanscke

    Onze helleborus heeft deze winter veel te lijden van het vele hemelwater. En ik had vorig jaar ook een donkere geplant, maar waar????

    Like

  2. Jolie

    Ze zijn prachtig! ik kreeg er 1 op mn verjaardag van mn kinderen, van hun zelfgespaarde zakgeld (maakt t toch weer extra, hoe zeg je dat.. ’n rib uit hun lijf :)) Met een grote spuitflacon espresso erbij tegen de slakken. Die laatsten vreten ’n met espresso en al aan ;-} Mocht je nog diervriendelijke helleboris-slak-beschermings-tips hebben, ik hoor ze graag 🙂

    Like

  3. fialas Berichtauteur

    er zijn wel slakken in mijn tuin, maar ze hebben geen enkele belangstelling in de Helleborus. Breng die spuitbus meteen naar de gifbox in het milieupark Slakkengif moet je nooit doen, het gif komt uiteindelijk in andere insecten en in de vogels. Zet maar een blikje bier rneer, daar komen ze graag op af. Ze verdrinken en je kunt ze gewoon ergens in de bosjes gooien, of desnoods in de groenbak.
    Slakkenvraat zie ik eigenlijk alleen ’s zomers in de Ligularia, en dat mag van mij, het zijn prachtige wijngaardslakken en als je goed luistert hoor je ze langzaam knagen..

    Like

    1. Jolie

      Oooh.. Echt… Kon ik die slakken maar kruisen met die veelvraten hier in de tuin, misschien werden ze dan kieskeuriger 🙂 Het is géén ‘gif’ hoor, het is gewoon koffie!* Schijnen slakken niet te lusten. Maar de onze wel :-} In 1 dag kan er hier een hele plant verslonden zijn. Dank je voor de tips in elk geval! (*Eigenlijk had ik er een blogstukje over willen tikken, maar had teveel te doen ;-})

      Like

Geef een reactie

