Sneeuwklokjes.

Als ik aan Loppersum denk, denk ik niet aan aardbevingen, maar aan sneeuwklokjes. Ik wandelde er eens langs een huis waarvan de enorme tuin getooid was met een tapijt van bloeiende sneeuwklokjes. En dat in die blauwe Groningse zeeklei!  Aan  de vrouw die opzij van het huis bezig was vroeg ik hoe ze dat voor elkaar had gekregen.  Zou het aan de grondsoort liggen?  Daar had ze geen idee van, maar ze vertelde dat  sneeuwklokjes makkelijker uitstoelen als je er een beetje in rondprikt met de vork, dat maakt de grond los. Tijdens de bloei, niet erna. En het werkt, probeer maar.

 

sneeuwklokje

morgen komt mijn buurvrouw een polletje uitsteken, er is genoeg.

4 gedachten over “Sneeuwklokjes.

  1. fialas Berichtauteur

    muizen, den ik. Tulpenbollen worden soms ook opgevreten, daarvandaan die plastic draadmandjes. al zal een beetje muis er zijn snorhalen voor opghalen.

    Like

Geef een reactie

