Belletjetrek democratie.

Zo hoorde ik vanmorgen het referendum over het associatieverdrag met Ukraine noemen. Dat sterkte mij in het voornemen om thuis te blijven, want thuis is veel nuttigs te doen. Thuisblijven in de hoop dat Jan Roos en Thierry Baudet de 30% niet halen,want ik vind het enge jongens en hun levensbeginselen zijn de mijne niet. .

Maar dan denk ik aan de homobeweging,nu nog vogelvrij, die erop rekent dat er betere wetten komen als wij het verdrag ratificeren. En verder denkend verwacht ik dat een versteviging van de labiele rechtsstaat sowiesowel een steuntje in de rug kan krijgen.

Maar dan hoor ik op mijn keukenradiootje allerlei grof volk domme dingen zeggen, dus trek ik mijn loden schoenen aan en ga toch maar. .Waar lag die stempas ook alweer?

 

4 gedachten over “Belletjetrek democratie.

Geef een reactie

