dotterbloemen en eendekroos.

Het was een hele bevalling, maar WordPress heeft uiteindelijk mijn foto getraceerd. Hier zijn ze dan, de uitbundige dotterbloemen in mijn vijver. De drijfeend in de hoek heb ik 15 jaar geleden te water gelaten om kleinzoon Thomas te plezieren..Thomas is inmiddels 20, en de eend is begroeid met waterplantjes en algen. Links ziet u een poot van een rozenboog, in de bodem zitten nog de wortels van de hop, ik heb geprobeerd hem te verdelgen,maar vanmorgen zag ik dat er alweer een rank uit de grond komt,  10 cm lang  nog maar, maar hij heeft al beet, want hij is van plan de hele boog te begroeien. Hij bloeit in augustus met mooie groene hopbellen, dat wordt weer een feest voor de bijen. DSCN4323

7 gedachten over “dotterbloemen en eendekroos.

  1. riakristelijn

    Wat een prachtig plaatje. Ik heb jaren hop op maar 1 plek gehad maar nu komt hij ergens anders ook. Moeilijk uit te roeien geloof ik zeker, maar ach, hij is mooi!

    Like

  2. gewoonanneke

    Leuk dat je mijn blog bent gaan volgen welkom. Bij mij aan de oever van de vijver staan de dotters ook volop te bloeien. Mooi gezicht . Ziet er goed uit zo te zien ook een natuurlijke vijver

    Like

    1. fialas Berichtauteur

      nee geen natuurlijke vijver, daarvoor zit ik te hoog, maar wel een natuurlijk beheerde vijver, geen vissen, geen chemische zuiveringsprodukten, wel zuurstofplanten.

      Like

Geef een reactie

