In een vloek en een zucht.

Een  week lang heb ik mijn slaplantjes in hun krappe kweekbakjes laten staan, het was te koud  of te nat, of het waaide zo hard dat de potjes uit mijn handen woeien.

Nu zitten ze tevreden in ruime potten met lekkere grond, vermengd met zand voor de warmte Ze mogen op een rij tegen een warm muurtje staan.Het ging in een vloek en een zucht, want ik moest snel naar een afspraak.

Gek is dat, je loopt een week lang tegen iets op te zien en dan ineens, tussen twee afpraken in,  maak je  28 mooie potjes met sla.

Geurige stevige rucola heb ik ook, ooit gekregen van Dirk, en net als bij hem heeft dat plantje  zich vrolijk uitgezaaid .Waar denkt u?  Nou gewoon tussen de keien, mooie bosjes, ieder jaar meer. Ze wortelen in de zandlaag onder de keien, aan mest en compost hebben ze, als alle wilde planten, een broertje dood.

En wat waren dat voor afspraken?  Een bij de fysio en de andere was een lezing in de Céramique over de jodenvervolging in Limburg.  Daar hoort u nog over, dat is een onderwerp  voor morgen 4 mei.

3 gedachten over “In een vloek en een zucht.

  1. Thérèse

    Ja, dat herken ik ook. Ik ben geweldig goed in uitstellen. Ik heb ook een soort lelies (gekregen) die steeds tussen de stenen gaan groeien en nu weet ik de reden. IK geloof niet dat het wilde planten zijn.
    PS Hans heeft op zijn blog een stuk geschreven over zijn omgekomen Joodse familie. HIj heeft dit pas gevonden met het doen van die genealogie. Zo triest.
    https://noggenblog.wordpress.com

    Like

Geef een reactie

