Robbie naar de dokter.

hij was wat stil de laatste dagen, deed afwerend, ik had het druk en lette niet op hem maar dinsdag kwam hij ineens de trap aflopen met een monsterlijk gezwollen kop. Aan de linkerkant had hij een gezwel,  alleen aan de rechterkant kon ik nog zien dat het echt mijn Robbie was. Snel in mandje geduwd en nog net voor zessen  naar de dierenarts. Een krababces, luidde de snelle diagnose, hij kreeg een spuit met een of ander antibioticum, over drie dagen terugkomen voor tweede spuit…of wilde ik pillen? Nee, liever geen  gevecht met een onwillige pillenslikker.. Even langs de balie om € 51 te dokken en weer huis, met gezwel en al.

De volgende dag brak het open, en heb ik de pus weggeveegd met een tissue. Buurvriendin Judith kwam helpen want het moest uitgedrukt worden. Wij doen dat soort dingen tegenwoordig zelf, zei ze, je betaalt je blauw.

Robbie is vandaag weer zichzelf, hopelijk laat hij zich straks weer gedwee in de caddy duwen voor de rit naar de tweede spuit.

Hoe komt ie aan die krabwond? Daisy van de overkant is schuchter en erkent Robbie’s overwicht. Maar ik zie de laatste weken soms een groot grijs monster voorbijkomen en  ik vermoed dat Robbie daar tegen  geprotesteerd heeft.

3 gedachten over “Robbie naar de dokter.

  1. aargh

    Dan hoop ik maar dat Robbie dat grijze monster ook te pakken heeft gehad, dat zal hem leren.
    Hier in de wijk loopt ook zo’n monster, ik heb dankzij hem ook al eens met Jopie naar de dierenarts gemoeten. Sinds de tuin wat bossiger en onoverzichtelijker is durft dat monster zich iets minder vaak te vertonen, achter elk struikje kan zich een van de leden van het samenwerkend kattencollectief uit onze straat bevinden. Ze patrouilleren bij tourbeurt in onze tuin.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

