Noodweer

De regen valt onophoudelijk en met bakken, eigenlijk is dit geen Nederlands weer, het is Vietnamweer, zegt mijn vriendin Hanh Nguyen.  Het is een ramp voor  de Grote Bronk, het vierjaarlijkse  schuttersfeest in Gronsveld  maar een nog ergere ramp voor de dorpskatten.  Buitenkatten gaan nooit  op de bak, de nood moet wel erg hoog zijn wil Robbie plaats nemen op de met zorg klaargemaakte kattebak met milieuvriendelijke korrels  die ik in de WC heb gezet.DSCN4570

 

Hij snuffelt eraan en kijkt verwijtend.  Ooit heeft hij zich verwaardigd het te doen op net zo’n bak die ik .in de garage had gezet. Maar als ik naar de garage loop spoel ik zelf  weg.

En ik denk aan al die  magere Afrikanen met hun uitgeteerde dieren die op dit moment om regen bidden. Misschien  bidden zij tot de verkeerde god. .Als het  vandaag nog droog wordt steek ik een kaars voor ze op in het kapelletje van Rijckholt.En natuurlijk doneren hè mensen? Afrika-moe is een van de naarste termen van deze tijd.

7 gedachten over “Noodweer

  1. Rebbeltje

    Die wil een eigen uitgezochte toilet dus…en niet zo een bak 😉
    Afrika-moe is voor het eerst dat ik dat hoor maar klinkt zoals altijd ikke ikke en de rest kan….
    Groetjes

    Like

  2. Hillechien

    Haha ken dat onze katten gaan even buiten, pkasje doen en snel weer binnen want ho drie katten op een bak lukt niet hoor.😉

    Like

    1. fialas Berichtauteur

      hij is boven gaan slapen en kwam toen het ‘smiddags droog was naar beneden, ging kwartiertje naar buiten en kwam weer binnen met een gedode koolmees.

      Like

  3. meninggever

    El Nino zorgt voor veel overlast in de hele wereld. Van enorme golven die de Australische kust stuk beuken, tot droogte in de hoorn van Afrika, tot overmatige regenval in onze streken en de VS. Daarbij zijn die kattenbakproblemen nog maar heeel klein nieuws….:)

    Like

Geef een reactie

