slakken

De slakken leven deze week in een paradijs. Gisteravond heb ik in het donker met zaklantaarn nog even mijn slakropjes geinspecteerd, en hele lading slakken weggevangen met een spaghettitang,  ze houden zich stevig vast en ik raak ze liever niet aan, hun slijm is net zo lastig te verwijderen als kauwgummi. Ze zaten ook op de bloemknoppen van lantada , cosmos.en petunia’s, en grasanjers.Op de foto zie je nog niet eens de helft van mijn buit.DSCN4576

De sla staat in potten, die kan ik  ’s nachts in de schuur zetten..Vangen met bier lukt niet, door die harde regen verdunt het bier teveel. Mijn kratje goedkoop bier is al voor een kwart leeg.

17 gedachten over “slakken

  1. Rebbeltje

    Dus zat worden ze bij jou niet 😉
    Wat ga je met de gevangen slijmertjes doen?
    Had er laatst een over mijn tas lopen die op de grond stond buiten en klopt moeilijk weer schoon te krijgen…het was een naaktslak.
    Groetjes

    Like

  2. fialas Berichtauteur

    heb geprobeerd de in het bier verdronken slakken op de voederplank te leggen voor de vogels, maar ze bleven liggen. Ik gooi ze maar in de wc, met heel slecht geweten. Want als je een keer gezien hebt hoe David Attenborough bouw en funktie van een slak beschrijft ben je verloren.

    Like

    1. fialas Berichtauteur

      het zijn naaktslakken maar ook deze zullen te eten zijn. De lekkere wijngaardslakken heb ik ook, ze moeten vooraf een tijdje in zout water staan en zich leegpoepen, sinds ik dat weet eet ik ze niet meer.

      Liked by 1 persoon

      1. @matroosbeek

        Bah, ik maakte ook maar een grapje hoor… Ooit kreeg ik in Frankrijk een bord vol koude escargots in alle formaten voorgeschoteld. Sindsdien lust ik ze niet meer. Niet mijn honger maar aversie werd gevoed…

        Like

  3. Thérèse

    ja, bij mij eten ze zoveel van het mooie blad van de stokrozen. Maar wat na vangen? Het zijn inderdaad van die wonderlijkmooi oerbeesten. maar het zijn er zo véél…

    /

    Like

  4. fialas Berichtauteur

    dat moeten de stakkers wel flink honger hebben, stokrozen hebben ruig blad.Maar ze zijn niet kieskeurig dit jaar, bij mij eten zelfs het zure rabarberblad.

    Like

  5. Bertie

    Langs alle deuren en door de hele tuin strooi ik kippengrit, speciaal rondom de hosta’s.
    Daar kunnen ze niet doorheen zonder hun velletje te beschadigen en rennen ze een blokje om.

    Like

  6. gewoonanneke

    O die naaktslakken zijn inderdaad vies en slijmerig krijg je amper afgewassen. Ik heb wel veel huisjesslakken. Spaar iedere winter eierschillen en koffieprut dat ik droog dan de staafmixer er op en rond de planten die er gevoelig voor zijn gooien in het voorjaar. Werkt wel een beetje, winnen doe je het toch nooit.

    Like

Geef een reactie

