wonderpad in Bovenkarspel

Als u eens in de kop van Noord-Holland komt ga dan ook eens naar Bovenkarspel.  Daar heeft het IVN in het Streekbos Paviljoen een wonderpad voor slechtzienden aangelegd. Het pad bestaat uit twee routes langs paaltjes die voebaar genummerd zijn. Wat te denken van het bevoelen van de verschillende boomschorsen, en  met een beetje geluk zijn eetbare besjes rijp voor de pluk. De rondleiding staat stil bij vruchten zoals kastanjes, bij bladvormen en insecten. Deelnemers luisteren naar de vogels en ruiken de geuren van het seizoen. De gidsen vertellenoude verhalenover bomen en struiken. Een aardig initiatief om  in dat broodnuchtere West-Friesland een stukje natuur toegankelijk te maken voor de slechtziende medemens. Het is ook toegankelijk voor rolstoelen.

Trouwens, als je de uitgestrekte koolakkers kut vermijden is Noord-Holland overalwonderpad Bovenkarspel mooi.Mooie luchten, mooi water en prachtge dorpen.Gaat dat zien!

10 gedachten over “wonderpad in Bovenkarspel

  1. Rebbeltje

    Hier gister naar het blote voetenpad van Toon Kortooms geweest en das het zuiden…ook mooi en een belevenis voor de kleinkinderen.
    Volgens mij ben je ergens een n vergeten en staat zo l*llig

    Like

  2. Thérèse

    Hee, je weet het sneller dan ik. Ik heb het nog nergens gelezen. Ik zal eens een kijkje gaan nemen. En wat goed dat je N.Holland en West-Friesland zo prijst. Ik hen er best lang aan moeten wennen, maar nu vind ik het ook echt mooi. zelfs de koolvelden.

    Like

  3. Bertie

    Dat zou ik wel willen zien maar ligt te ver. Lijkt me wel wat voor een dagje.
    In Nijmegen is er het Muziem, speciaal voor mensen die blindheid willen ervaren. Schijnt ook mooi te zijn.

    Like

  4. hanscke

    Wat een goed idee. Slecht zienden kunnen ook van het bos genieten, maar dan op een andere manier. Ruiken en voelen zijn dan hele goede alternatieven.

    Like

Geef een reactie

