The last rose of summer.

De knoppen van de mooie chrysanth die ik had laten overwinteren  beginnen uit te botten  Hij pakt het flink aan, zoveel knoppen! Dat belooft  een weelde van bloemen, geen bronskleur zoals ik had verwacht, maar een diep  bordeauxrood. nog even wachten, als mijn chrysanth  over enkele dagen in zijn herfsttooi staat te pralen krijgen jullie een foto.dscn1281

In zo’n tuin zie je hoe de seizoenen elkaar overlappen, want tegen de zijgevel bloeide nog een laatste rose roos. .Met een slecht geweten heb ik hem afgeknipt en binnen in een fles gezet,  om van de verrukkelijke geur te genieten. Er zitten nog twee andere knoppen aan de struik, maar ik denk niet dat die het nog redden.Wie kent nog dat weemoedige lied,  The last rose of summer? Mijn moeder zong het als ze buiten de was aan de lijn hing.

 

7 gedachten over “The last rose of summer.

  1. Bertie

    Een mooie roos! Die zal prachtig staan in een glas.
    Dat hij lekker ruikt is meegenomen. Hier zijn alleen knoppen waarvan ik niet verwacht dat ze nog uitkomen. Wel een enkele chrysant en de cosmea maar die zijn niet indrukwekkend.

    Like

  2. Thérèse

    Wat een prachtroos. Ja, dat weet ik nog: jij vindt niet dat bloemen in een vaas (of glas) horen te staan. Ik heb een stokroos -lang niet zo deftig als jouw roos- die maar niet wil stoppen met bloeien. Iedere keer denk ik dat het nu op is, maar nee, vandaag stond er weer een nieuwe.
    Fijn dat je er weer bent, Fialas.

    Like

    1. fialas Berichtauteur

      mijn helderrode stokroos is ook lang doorgegaan, maar vorige week heb ik hem afgeknipt, met de mooie rozet op de bodem belooft hij weer veel voor volgend jaar.

      Like

    1. fialas Berichtauteur

      je bent zeker we blij met die blaadjes? Ik heb een vriendin die afgevallen blad van de straat harkt en in haar kale kleine tuin uitstrooit, prachtig goudgele berkeblaadjes.

      Like

Geef een reactie

