Rozen verwelken, lelies vergaan.

hoe ging het ook weer verder, dat oude versje uit onze poesie-albums?

<Rozen verwelken, lelies  vergaan, maar onze vriendschap  blijft eeuwig bestaan>.

Alle meisjes in de vierde klas schreven de klassieke versjes inn elkaars albums. Ik niet, ik  vond die versjes saai en maakte eigen versjes. Wie weet  liggen er  op zolders her en der nog  verstofte poesiealbums waarin mijn kinderverzen een origineel hoogtepunt  zijn.Misschien zijn de vriendinnetjes van toen dscn1343allang dood en hebben de kleinkinderen die rommel van hun oma allang bij het oud papier gedumpt.

Zo gingen mijn gedachten toen ik de foto maakte van de verwelkte rose roos, de roos van het vorige blogje. Hij had het buiten aan zijn struik langer uitgehouden, we  hebben nog niet eens nachtvorst gehad.

 

8 gedachten over “Rozen verwelken, lelies vergaan.

  1. Thérèse

    De kleuren passen juist prachtig bij elkaar. Alleen -hahaha- ik had eerst niet eens in de gaten dat dat mijn schilderij was. Is ook weer zo lang geleden. Het hangt er mooi.
    Roosjes verwelken scheepjes vergaan….zo was dat. Maar eigen maaksel is natuurlijk veel leuker, behalve van sommige tantes, van wie ik altijd braaf en goed en lief en een voorbeeld moest zijn en ga zo maar door. Ik heb mij poesiealbum nog altijd.

    Like

  2. Bertie

    Mijn reactie bij de spamafdeling? Dan nog een keer.
    Mooie combinatie, schilderij en vaas.
    Versjes verzinnen deed ik in de poesiealbums van de dochters, niet in die van vriendinnen en buurmeisjes. Ik had het idee dat ze het niet waardeerden.

    Like

  3. meninggever

    Rozen, soms heb je heel sterke in de vaas, andere keren zijn ze na drie dagen al onthoofd. Het is maar net hoe de leverancier er mee omging voor jij ze krijgt. In de vriescel om ze vers te houden helpt vaak niet zo bij het langer staan. Maar ik heb ze echt wel eens ruim 2 weken in de vaas gezien….Overigens meer geluk dan wijsheid….

    Like

Geef een reactie

