het eerste ei.

toen ik ’s morgens het eerste ei in het hok zag liggen vroeg ik natuurlijk meteen: <wie heeft dat ei gelegd, jij Bets?> Bets zei niets en ging ontbijten. <jij Bella?>. Geen antwoord.

de volgende ochtend weer een ei, zelfde vraag, en opnieuw geen antwoord. Misschien hebben ze afgesproken dat ze elk om de dag een ei leggen.

het zijn  nog maar kleine eitjes, niet groter dan de eitjes die mijn zijdehoentjes vorig jaar legden. maar dat hoort zo, verzekerde mij de jongen van de Boerenbond. Deze kippen zijn in oktober pas zelf uit het ei gekropen, ze moeten het nog leren.

Ze lopen de hele dag gezellig tegen elkaar te keuvelen verheffen alleen hun stem als ze  poes Dolly in het vizier krijgen. Dan gaan ze flink tekeer, waar Dolly  dan weer vreselijk van schrikt. Maar  gisteravond om haf 9, toen de dames veilig opgesloten zaten in hun nachthok, ging Dolly stiekem op inspectie in de ren. Wat ze zag en rook stelde haar gerust: dom kakelvolk, daar heeft een wijze kat niets van te vrezen.

Ik zal Dolly even aan jullie voorstellen, ze is 7 jaar en weggehaald bij iemand die haar verwaarloosde. Maar hier krijgt ze een mooi leven! lekker zonnen en grazen in de tuin!DSCN1749DSCN1752

3 gedachten over “het eerste ei.

Geef een reactie

