Japie won altijd met knikkeren.

geweest

Weer zo’n monument dat op zijn grondvesten schudt, het Blokker imperium, ooit een familiebedrijf waar je voor een prettige prijs alles kon krijgen wat je huishouden nodig had. Zonder de Blokker konden wij ons het leven niet voorstellen.

Nadat in 2011 Jaap Blokker was overleden  begon de boel te verzakken, de managers  van de huidige Blokker Holding zeggen dat de rigide bedrijfsvoering verouderd  was,  het bedrijf zou de  boot naar de moderne tijd hebben gemist. Weer een zekerheid minder, dacht ik. Waar moet het heen met Nederland, moeten al die gezellige oude bedrijven verdwijnen, deugt er opeens niets meer van? Dat doet mij wel wat.

Ik  heb  de oude Jaap nooit gekend,  maar mijn F was op de lagere school in Hoorn vriendjes met de kleine Jaap. Voetballen, stekeltjes vangen, appels jatten, dat soort dingen.

Toen in de jaren 60 het bedrijf steeds verder groeide en zowat in elk dorp een Blokker was te vinden had F. daar een verklaring voor.  Japie was  een aardig onopvallend  jochie geweest,, geen ster in voetballen of aardrijkskunde, maar één ding  stond vast: Japie won altijd met knikkeren.

 

 

4 gedachten over “Japie won altijd met knikkeren.

  1. Thérèse

    Ik snap er allemaal niks van, maar economie is geen sterke kant van mij. Bovendien begrijp ik ook niet als zo’n groot concern als V&D failliet gaat (en andere zaken) dat men toch in alle ernst kan zeggen dat het weer stukken beter gaat met de economie. Maar ja, ik verloor ook meestal met knikkeren.

    Like

  2. meninggever

    Blokker heeft gewoon te veel ketens aan zich verbonden en bij al die ketens het specifieke er uit gehaald. Laten we wel zijn, wanneer kwam je nou echt tevreden naar buiten bij de Marskramer, Intertoys of Blokker zelf? Wel eens ergens met familie en vrienden gezeten en dan reclame gemaakt voor een van die winkels? Terwijl we dan wel doen bij de Action. Immers, daar ben je slim als je er koopt en het aanbod is breed, goedkoop en nog vaak goed ook. Ik vrees met grote vreze voor de toekomst van Blokker. Men is idd in de jaren 80 blijven steken…

    Like

  3. fialas Berichtauteur

    tja, wat zijn je overwegingen? dat hangt er vanaf. mijn inmiddels gesloten Blokker lag pal tegenover de Jumbo dus ik liep er vaak naar binnen en er was erg aardig personeel.

    Like

Geef een reactie

