Collecte aan de deur

zeg voortaan gewoon dat je zelf je goede doelen kiest en per giro steunt. Maar dan wel doen.

Raam Open

Na een drukke, lange dag ben ik net thuis wanneer er aan de deur wordt gebeld. Een mevrouw met een identiteitsbewijs als batch aan een koord. Ze collecteert voor een stichting die langdurig zieke kinderen een leuke dag bezorgt. Ergens verderop hoor ik iemand bij haar collega weigeren.

Er wordt hier zo opvallend vaak gecollecteerd dat ik meestal ‘nee’ zeg. Deze keer laat ik de collectante verder praten. Ze toont pakketjes wenskaarten en vraagt een eenmalige bijdrage van € 7.95. Eigenlijk zijn het vrij oubollige kaarten. Bovendien is de naam van de organisatie mij onbekend. Toch pak ik mijn portemonnee en geef geld.

Vreemd. Want gewoonlijk wil ik eerst nauwkeurig weten waaraan ik schenk. Misschien komt het door de afwijzing en vind ik dat sneu voor haar.

Later pak ik het kleine informatiekaartje en check de website. Hm, echt inzichtelijk is het allemaal niet. Als ik de naam google, verschijnt…

View original post 195 woorden meer

Een gedachte over “Collecte aan de deur

  1. meninggever

    IK ben zeer kritisch. Als men meer wil dan een Euro gaat de deur dicht. Net als voor hen die mij de vrede, het woord gods of nog meer van die onzin verkopen. Zoals die man die mijn schoorsteen wil vegen terwijl we die niet eens bezitten…..

    Like

Geef een reactie

