windkracht 5

Het weerbericht meldt voor Maastricht e.o. windkracht 5. Voor ons Limburgers is dat toch wel een harde wind hoor! Ik heb opgezocht dat windkracht 5 staat voor een wind die vuilnisbakken kan omblazen en takken doet afbreken. Dat klopt, onder mijn berkeboom liggen afgewaaide takjes, nou ja, twijgjes. Ik heb de bloempotten van hun plank gehaald, maar de kliko heb ik in de schuur  gezet, je weet maar nooit!

5 gedachten over “windkracht 5

  1. Villasappho

    Hahaha hahaha sorry hahaha ik kom uit een gebied waar windkracht 5 kop houden en je gaat gewoon fietsen betekent. Ik heb de spullen op mn terras vastgezet. Het is wat je gewend bent.

    Like

  2. Thérèse

    Nou, hier woei het wel wat harder, hoor. Een raam waar die verd… timmerman nog bij moet komen, ging al heen en weer bewegen. Heel eng. Eigenlijk ben ik zo kwaad op die man.

    ps Ik heb een linkje op mijn blogje gezet naar die etsen. Liefs!

    Like

  3. fialas Berichtauteur

    ik was ooit met windkracht 11 in Rotterdam, De omgeving van het stati0on was één grote bouwplaats waar alles los lag. Pallets en metaalconstructies vlogen door de lucht, en de verkeerslichten hingen te zwieren aan hun kabels, net als in de Caraiben.
    Er ging nog maar 1 tram, en die reed via Delft naar Den Haag, onderweg moest er nog een boom van de rails worden getakeld. Vol verhalen kwam ik aan in Den Haag, waar het windstil was en niemand ergens van wist, dat hoorde men pasinhet Jurnaal van 20 uur. Dat waren nog eens tijden

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.